Financiële administratie voor apotheken
Wilt u de administratieve lasten in uw apotheek verlichten? Meer efficiëntie en tegelijkertijd meer inzicht in uw administratieve organisatie? Of wilt u een automatiseringsslag maken in uw apotheek? Wij zijn al jaren actief binnen de zorgbranche en weten als geen ander dat apothekers de laatste jaren veel onder druk staan. Wij helpen u graag om uw financiële organisatie gestructureerd en effectief te laten verlopen.
hulp bij administratie
Onderzoek wijst uit dat de administratieve lastendruk bij apothekers hoger dan gemiddeld is ten aanzien van andere zorgverleners. Maatregelen vanuit de overheid zorgen voor een zwaardere financiële lastendruk: minder omzet, maar meer werk. Wij helpen u met de administratieve lastenverlichting van uw apotheek. Dankzij onze jarenlange ervaring, helpen wij u succes te behalen op het gebied van efficiëntie en kostenbesparing en voeren wij de volledige administratie van uw apotheek. Van salarisadministratie inkoop-/verkoopadministratie tot jaarrekening, fiscale aangiftes en controlling. Onze medewerkers worden regelmatig bijgeschoold en volgen diverse cursussen en trainingen, bijvoorbeeld met betrekking tot regelgeving in de salarisadministratie.
Het is prettig om te weten dat er een back-up is voor administratieve vragen waar wij zelf verder niet veel inzicht in hebben.
Carola Molenaar Manager bij Apotheken Almere Buiten
Digitale boekhouding
Wij richten ons op het volledig digitaliseren van uw apothekersadministratie. Om dit te realiseren maken wij gebruik van een online boekhoudsysteem, waar diverse (zorg)pakketten aan gekoppeld kunnen worden. Zo verrichten wij koppelingen tussen AIS systemen zoals Pharmacom en boekhoudpakketten, waaronder Exact, Twinfield en AFAS. Het resultaat? Minder handmatig werk en dus minder fouten, tijdsbesparing en volledig inzicht in de administratie van uw apotheek. Veel van onze klanten zijn heel bewust bezig met automatisering binnen hun apotheek. Ze willen processen zoals receptcontrole efficiënter inrichten. Zo ook apotheker Jouke de Jong uit Drachten. Hij heeft als uitgangspunt 'wat we kunnen automatiseren, moeten we automatiseren.' We gingen met hem hierover in gesprek. Lees hier het hele interview.
Benchmark
"Hoe zijn onze resultaten ten opzichte van andere apotheken?¨ Klanten vragen ons regelmatig om meer inzicht in hun uitgavenpatroon. Ze zijn benieuwd hoe hun apotheek draait en willen dit vergelijken met andere apotheken. Waar valt nog winst te behalen? Waar verlies ik onnodig kosten? Posten waarop wij vergelijken, zijn bijvoorbeeld personeelskosten, huur en logistiek. Een benchmark levert vaak interessante bevindingen op, met kostenbesparing tot gevolg.
Zodra ik iets in de administratie opmerk dat efficiënter kan, licht ik de klant hierover in. Verbeteringen besparen tenslotte tijd en geld.
Cynthia Wietsma Alexandré Finance
Fiscaal advies
Ook een sterk fiscaal advies kan u een behoorlijke besparing opleveren. Samen met u gaan wij opzoek naar de meest gunstige fiscale en financiële mogelijkheden. Voor een apotheker is bijvoorbeeld de fiscale positie van de aandelen in de groothandel erg belangrijk. Ook kan het fiscaal verstandig zijn om een samenwerking aan te gaan (als BV/Holding/Maatschap) met een andere zorgverlener of apotheker. Wanneer u als apotheker besluit om meerdere vestigingen te openen, is het verstandig om na te denken over de BV-structuur. Wij geven uiteraard ook advies over meer alledaagse zaken en beantwoorden vragen als: “moet ik mijn auto zakelijk of privé boeken?”. Lees ook eens het interview met Mark Paalman, onze fiscaal adviseur voor de zorgbranche.
Bekijk ook eens onze pagina over Fiscaal advies.
Controlling en rapportage
Met een goede planning- en controlcyclus en tussentijdse rapportages stuurt u uw financiële organisatie goed aan. Hierdoor bent u altijd op de hoogte van uw huidige situatie en kunt u tijdig bijsturen. Wij richten deze cyclus voor u in en voeren deze ook uit. Onderdeel hiervan zijn de operationele planning, begroting, budgettering, de analyse van resultaten en periodieke rapportages.
Over onze diensten
Alexandré Finance ontneemt financiële zorgen door leidend te zijn op het gebied van automatisering van administratieve processen. Dat stelt onze klant beter in staat om de aandacht te vestigen op datgene waar de patiënt om vraagt: het leveren van goede en adequate zorg. Alexandré Finance wil een brug bouwen tussen accountancy, administratie, automatisering en advies in de zorg. Deze samensmelting vormt de basis naar een financiële organisatie die efficiënter en betrouwbaarder is, wat bijdraagt aan een gezonde bedrijfsvoering die klaar is voor de toekomst.
Waarmee kunnen wij u helpen? Vul via onderstaande button het contactformulier in dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Wij gebruiken uw gegevens alleen om uw vraag te beantwoorden.
nieuws
- Gepost op 2024-01-09 14:47:14
- Gepost op 2023-12-07 15:30:14
Referenties
-
Als je na 35 jaar hechte contacten hebt opgebouwd met patiënten en meerdere generaties hebt zien langs komen, dan heeft het overdragen van de praktijk wel wat voeten in de aarde.