FAQ - Veelgestelde vragen
Op deze pagina vindt u een lijst met mogelijke foutmeldingen die u kunt krijgen bij de Converter.Grootboek 0 ontbreekt in de boekhouding
Ik krijg een foutmelding: Grootboek 0 ontbreekt in de boekhouding / Er is een nulregel terecht gekomen in mijn mutatiebestand (FMUTA)
WANNEER U NIET PRECIES WEET WELKE GROOTBOEKCODE HET GEWEEST IS (OF VOORAF WIL CHECKEN OF ALLE CODES WEL GEKOPPELD ZIJN), DAN KUNT U DIT ACHTERHALEN VIA DE VOLGENDE STAPPEN IN MEDICOM:
HET AANPASSEN DOET U DOOR ONDERSTAANDE STAPPEN IN MEDICOM UIT TE VOEREN:
WANNEER U NIET PRECIES WEET WELKE GROOTBOEKCODE HET GEWEEST IS (OF VOORAF WIL CHECKEN OF ALLE CODES WEL GEKOPPELD ZIJN), DAN KUNT U DIT ACHTERHALEN VIA DE VOLGENDE STAPPEN IN MEDICOM:
- Kies voor Menu Declaratieverwerking
- Kies voor Menu Contacten/Verrichtingen statistiek
- Vul de Datum van en t/m met de betreffende maand waarover de declaratie gaat (bijvoorbeeld: 01-04-2022 t/m 30-04-2022)
- Kies voor Afdrukken per Totaal
HET AANPASSEN DOET U DOOR ONDERSTAANDE STAPPEN IN MEDICOM UIT TE VOEREN:
- Debiteurenverwerking
- Opbrengstgroepen per prestatie
- Via filter de juiste verrichting of het juiste inschrijftarief zoeken
- Klik op Opbrengstgroep
- Wijzig de code van 0 naar de gewenste grootboekcode (welke overeen moet komen met de code in uw boekhoudsysteem)
- Klik op OK
- Heeft u hier nog vragen over, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Niet alle debiteuren zijn gevonden. U dient een stambestand Debiteuren aan te leveren.
Wanneer u deze melding krijgt, dient u een stambestand debiteuren aan te leveren. Deze kunt u in Pharmacom en Medicom aanmaken. Hiervoor voert u de volgende stappen uit:
Als u het stambestand vervolgens wil versturen voert u ook nog de volgende stappen uit:
- Menu 4: Administratie
- Menu 7: Debiteurenbeheer
- Menu optie 4: Klaarzetten te verwerken Exact bestand
- F3: Stam
- Akkoord: J
Als u het stambestand vervolgens wil versturen voert u ook nog de volgende stappen uit:
- Ga naar de Printmanager
- Soort bestanden => Exact
- Selecteer het nieuwe DEBITR en het oude FMUTA-bestand (via M)
- F9 => Email
- Mocht u hier nog vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Boekstuknummer reeds ingelezen
Wanneer u deze melding krijgt is het betreffende boekstuknummer reeds ingelezen in uw boekhouding. Het is een melding om u op de hoogte te stellen.
U hoeft geen actie te ondernemen.
Mocht u hier vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
U hoeft geen actie te ondernemen.
Mocht u hier vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
BTW-bedrag – Moet zijn: Positief/Negatief
Wanneer u deze melding krijgt kloppen de BTW-regels in het aangeleverde kasbestand niet.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen verhelpen.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen verhelpen.
BTW Grootboek niet herkend
Wanneer u deze melding krijgt, staat de grootboekcode voor BTW niet goed ingesteld in uw administratie.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen verhelpen.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen verhelpen.
De boeking is niet in balans
Wanneer u deze melding krijgt kloppen de BTW-regels in het aangeleverde kasbestand niet.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen verhelpen.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen verhelpen.
De periode is afgesloten in de boekhouding. De datum valt buiten de opgegeven periode.
Wanneer u deze melding krijgt, valt de datum die u ingevoerd heeft in een afgesloten periode in de boekhouding.
U dient in Twinfield de betreffende periode open te zetten.
Dit kunt u doen door de volgende stappen te volgen:
Dit kunt u doen door de volgende stappen te volgen:
- Ga naar het menu “Algemeen”
- Klik op onder Administratie onder “Perioden”
- Vink bij de betreffende periode “Open” aan.
- Voor meer informatie neem s.v.p. contact met ons op.
Dimensie komt niet voor in administratie
Wanneer u deze melding krijgt, komt de aangeleverde kostenplaats niet voor in de boekhouding. Om dit op te lossen dient u deze aan te maken in de boekhouding. U dient de betreffende kostenplaats aan te maken in de boekhouding.
In Twinfield dient u hiervoor de volgende stappen uit te voeren:
In Twinfield dient u hiervoor de volgende stappen uit te voeren:
- Ga naar het tabblad Boekhouding
- Onder “Dimensies” op “Beheren”
- Kies voor Kostenplaats en “Openen”
- Genereer of kies zelf een nieuwe code
- Klik vervolgens op Opslaan.
- Mocht u vragen hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Er is een fout opgetreden bij de server
Mogelijk is uw internetverbinding tijdelijk weggevallen of is de verbinding met de server van Twinfield/Exact weggevallen.
Probeert u het s.v.p. op een later tijdstip nogmaals.
Mocht dit het probleem niet verhelpen, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Er mag slechts één afletterbare dimensie voorkomen in een rekeningcode
Wanneer u deze melding krijgt, verwijst deze naar uw instellingen met betrekking tot de koppelingen op uw balans- en of winst & verliesrekeningen. U dient de koppeling op niet afletterbaar te zetten.
U kunt dit doen door in Twinfield de volgende stappen uit te voeren:
U kunt dit doen door in Twinfield de volgende stappen uit te voeren:
- Ga naar het menu Boekhouding
- Klik onder “Dimensies” op “Winst & Verlies”
- Vul de code van de betreffende grootboekrekening in
- Klik op Volgende
- Klik in het submenu op “Koppelingen”
- Zet de optie “Afletterbaar” op Niet afletterbaar
- Als dit het probleem niet verhelpt, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Factuurnummer komt reeds voor
Wanneer u deze melding krijgt is de factuur die u aangeleverd hebt reeds ingelezen in de boekhouding.
Dit betreft slechts een melding om u hiervan op de hoogte te stellen.
U hoeft geen actie te ondernemen.
Mocht u hier vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
U hoeft geen actie te ondernemen.
Mocht u hier vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Factuur is een Memoriale boeking
Wanneer u deze melding krijgt, is uw Twinfield-abonnement niet toereikend om de kas/kwitanties in te lezen.
Dit kunnen wij niet verhelpen, omdat het een instelling bij Twinfield betreft.
Neemt u s.v.p. contact op met Twinfield om dit probleem te verhelpen.
Heeft u hier nog vragen over, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Dit kunnen wij niet verhelpen, omdat het een instelling bij Twinfield betreft.
Neemt u s.v.p. contact op met Twinfield om dit probleem te verhelpen.
Heeft u hier nog vragen over, neemt u s.v.p. contact met ons op.
File reeds ingelezen
Wanneer u deze melding krijgt, is het bestand dat u aangeleverd hebt reeds ingelezen.
Als het toch een unieke aanlevering betreft, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Als het toch een unieke aanlevering betreft, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Grootboek (andere code) ontbreekt in de boekhouding
Wanneer u deze melding krijgt is er een probleem met de grootboekcode in uw boekhoudpakket.
In dit geval kan deze melding twee oorzaken hebben:
1. De grootboekcode komt niet overeen met die in de Converter software.
2. De grootboekcode komt niet overeen met die in het boekhoudpakket.
Om dit probleem te verhelpen moeten wij eerst controleren waar het probleem zich bevindt.
Neemt u s.v.p. contact met ons op.
Wij verhelpen dit probleem direct.
In dit geval kan deze melding twee oorzaken hebben:
1. De grootboekcode komt niet overeen met die in de Converter software.
2. De grootboekcode komt niet overeen met die in het boekhoudpakket.
Om dit probleem te verhelpen moeten wij eerst controleren waar het probleem zich bevindt.
Neemt u s.v.p. contact met ons op.
Wij verhelpen dit probleem direct.
IBAN moet zijn ingevuld
Wanneer u deze melding krijgt, ontbreekt het IBAN-nummer in Pharmacom/Medicom.
U dient deze in te vullen en het nogmaals te proberen.
U kunt uw IBAN-nummer achterhalen door de volgende stappen uit te voeren:
U dient deze in te vullen en het nogmaals te proberen.
U kunt uw IBAN-nummer achterhalen door de volgende stappen uit te voeren:
- Ga naar www.ibanbicservice.nl
- Voer uw rekeningnummer in
- Klik op “Submit”
- Voer in Pharmacom/Medicom uw IBAN-nummer in.
- Mocht u hier nog vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Is geen standaard UZOVI nr.
Wanneer u deze melding krijgt, is het door u aangeleverde UZOVI-nummer niet bekend.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, dan zullen wij dit voor u herstellen.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, dan zullen wij dit voor u herstellen.
Let op: Negatief saldo op de balansrekening
Wanneer u deze melding krijgt, is uw kas volgens uw aangeleverde bestand negatief. Dit is niet mogelijk.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, dan zullen wij dit voor u herstellen.
Neemt u s.v.p. contact met ons op, dan zullen wij dit voor u herstellen.
Naam moet worden ingevuld
Wanneer u deze melding krijgt, staat er een debiteur zonder naam in uw debiteurenbestand.
Dit is een fout die bij het informatiesysteem Pharmacom ligt.
U hoeft geen verdere actie te ondernemen.
Voor meer informatie, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Dit is een fout die bij het informatiesysteem Pharmacom ligt.
U hoeft geen verdere actie te ondernemen.
Voor meer informatie, neemt u s.v.p. contact met ons op.
The operation has timed out
Wanneer u deze melding krijgt, is uw internetverbinding mogelijk tijdelijk weggevallen of is de verbinding met Twinfield/Exact onderbroken.
Probeert u het s.v.p. op een later tijdstip nogmaals.
Als dit het probleem niet verhelpt, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Probeert u het s.v.p. op een later tijdstip nogmaals.
Als dit het probleem niet verhelpt, neemt u s.v.p. contact met ons op.
Waarschuwing: Account aangemaakt
Wanneer u deze melding krijgt, is dit om u op de hoogte te stellen dat er nieuwe debiteuren aangemaakt zijn in uw debiteurenbestand. De boekingen zijn ingelezen in uw boekhouding. Dit betreft een standaardmelding.
U hoeft geen actie te ondernemen.
Mocht u hier vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.
U hoeft geen actie te ondernemen.
Mocht u hier vragen over hebben, neemt u s.v.p. contact met ons op.