Kennis voor de zorgbranche om sterker te worden door financiële automatisering en innovatieve administratievoering.

Blijf op de hoogte
Kostendragers in Exact of Dizzy geven inzicht in individueel uitgavenpatroon

Kostendragers in Exact of Dizzy geven inzicht in individueel uitgavenpatroon

Heeft u binnen uw administratie behoefte aan inzicht in het uitgavenpatroon per apotheker, huisarts of medewerker? Met de optie 'kostendrager' in Exact of Dizzy Data kunt u op individueel niveau zien wat het uitgavenpatroon is. Zulke cijfers  zijn bijvoorbeeld zeer waardevol als u twee aan elkaar gelieerde locaties wil vergelijken en wil kunnen zien wat het uitgavenpatroon per persoon is.  Waarom is het uitgaveniveau op het gebied van abonnementen, internet, telefonie, cursussen van de ene huisarts een stuk hoger dan van de andere huisarts terwijl beide binnen de zelfde groep werkzaam zijn.  Met de kostendragers optie heeft u in één oogopslag inzicht zonder dat er aparte (handmatige) overzichten worden gemaakt. Hoe het werkt? In Dizzy of Exact zet u de functie 'kostendrager' aan en tijdens het boeken geeft u de juiste kostendrager aan. Dit scheelt u tijd en de kans dat u iets zou kunnen vergeten aan te vullen.

Bijhouden van CAO functiegebonden budget

In de CAO apothekers in dienstverband is een functiegebonden budget  van maximaal € 3.500 per kalenderjaar beschikbaar. Vanuit dit budget kunnen apothekers onkosten declareren die samenhangen met het werk, zoals scholing ten behoeven van herregistratie en lidmaatschappen van LAD, VJA en KNMP.  In het kader van het bijhouden van dit budget is het toekennen van de kostendrager administratief gezien ook zeer efficiënt. 

  • Achterliggende gedachte: Behoefte in inzicht van de kosten per kostendrager.

  • Controle: beheersing van kosten en controle functiegebonden budget vanuit CAO.
  • Doel: Snel inzicht.

  • Resultaat: Tijdswinst doordat je in één opslag een overzicht hebt en ook volledig kunt zijn.

Deel dit bericht:

Mis nooit zorgnieuws!

Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.