Kennis voor de zorgbranche om sterker te worden door financiële automatisering en innovatieve administratievoering.

Blijf op de hoogte

Uw werknemer meldt zich ziek. Wat nu?

Alle bedrijven krijgen er wel eens mee te maken: een zieke werknemer. Waar moet u als werkgever allemaal rekening mee houden en welke stappen moeten worden ondernomen? Dat vertellen we u in deze blog! We hebben alle stappen van het eerste ziektejaar van een werknemer voor u op een rijtje gezet.

Lees verder

Personeelskosten aan zzp'ers steeds hoger

Zorginstellingen en praktijken zien hun winst verdampen door de toenemende kosten voor personeel. Dit is voornamelijk te wijten aan de inhuur van ‘dure’ uitzendkrachten en zzp'ers tijdens perioden van personeelstekorten. Het inhuren van extern personeel is aanzienlijk duurder dan het hebben van vast personeel in dienst. Om de kosten binnen de perken te houden is het nodig om op zoek te gaan naar mogelijkheden om te besparen.

Lees verder

Advies en automatisering tandartsenpraktijk

Bij een stichting met meerdere tandartsenpraktijken in  Den Haag zijn we met een uitdagend project bezig. Bij dit project werken we aan twee onderliggende vragen, namelijk: de financiële administratie van onze klant optimaliseren en het tijdelijk vervangen van het hoofd administratie. Door een vrij intensieve betrokkenheid en samenwerking zijn we naadloos geïntegreerd in het bestaande team en hebben de dagelijkse operationele taken goed kunnen overnemen.

Lees verder

Veranderen van boekhouder of accountant: Vier aandachtspunten.

Het overstappen van een boekhouder of administratiekantoor kan een grote beslissing zijn als bedrijfseigenaar of praktijkhouder. Het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn en de juiste stappen te nemen om een soepele overgang te garanderen. In deze blogpost worden vier aandachtspunten besproken die u in gedachten moet houden bij de keuze om over te stappen.

Lees verder

Bespaar geld door Payt te gebruiken in plaats van Infomedics

Payt biedt een geautomatiseerde oplossing voor debiteurenbeheer in de mondzorg, waardoor u snel en kostenefficiënt kunt werken. Als u als tandartspraktijk gebruikmaakt van het automatiseringsprogramma Exquise Next Generation, is er een directe koppeling mogelijk met het debiteurenprogramma Payt. Voor Exquise Classic kunt u eenvoudig bestanden exporteren, waarna al uw facturen, herinneringen, aanmaningen, betalingsregelingen en andere digitale communicatie vanuit Payt rechtstreeks worden verzonden naar zorgverzekeraars en patiënten.

Lees verder

Prijsindexatie voor tandarts en huisarts, maar is het genoeg?

De kosten van huisartsen en tandartsen zijn de afgelopen jaren enorm gestegen. Niet alleen de inhuur van waarnemers en zzp'ers, maar ook ICT en huisvestingskosten drukken zwaar op de budgetten van praktijkhouders. Hoewel er voor 2024 een prijsindexatie is aangekondigd door de NZa, rijst de vraag of deze verhoging wel voldoende zal zijn om de stijgende kosten te dekken. In deze blogpost gaan we dieper in op dit onderwerp en geven we besparingstips voor praktijkhoudende huisartsen en tandartsen.

Lees verder

Verplicht energie besparen

Als praktijkhouder van een huisartsen-, tandartsen- of apothekerspraktijk is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de verplichtingen omtrent energiebesparing. Niet alleen draagt dit bij aan een duurzamere wereld, maar het kan ook aanzienlijke kostenbesparingen opleveren voor uw praktijk. Gelukkig is er een handige tool beschikbaar die u hierbij kan helpen: de Wetchecker Energiebesparing.

Lees verder

Stoppen met uw praktijk. De aandachtspunten.

Overweegt u om te stoppen met uw praktijk? Het is een grote beslissing die veel huisartsen en tandartsen op een bepaald punt in hun carrière nemen. Misschien nadert u de pensioengerechtigde leeftijd, voelt u zich uitgeput of wilt u gewoon meer tijd hebben voor andere interesses en activiteiten. Wat uw redenen om te stoppen ook zijn, het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn over de fiscale en financiële aandachtspunten bij het stoppen van uw praktijk. We zetten ze in deze blog voor u op een rij.

Lees verder

Hoe verwerk je bonnetjes en declaraties in Nmbrs?

Als u verantwoordelijk bent voor het verwerken van declaraties van werknemers, dan weet u dat dit een tijdrovende en soms ingewikkelde klus kan zijn. Daarbij is het belangrijk om de wettelijke regels in acht te nemen bij het declareren van bonnetjes. Gelukkig zijn er diverse programma's die u hierbij kunnen helpen. Voor onze salarisadministratie gebruiken wij daarvoor Nmbrs van Salariszaken.

Lees verder

Auto van de zaak: 3 aantrekkelijke opties

Een auto van de zaak, dat klinkt als 'gratis' autorijden, maar hoe zit dat eigenlijk? Eerst maar even de realiteit, als ondernemer rijd je NOOIT een auto van de zaak gratis. Wel kun je op zoek gaan naar een fiscaal aantrekkelijke en meest voordelige optie in jouw geval.  

Lees verder

Mis nooit zorgnieuws!

Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.