Kennis voor de zorgbranche om sterker te worden door financiële automatisering en innovatieve administratievoering.

Blijf op de hoogte

Hoe werkt een doorlopende machtiging voor de aangifte inkomstenbelasting?

Als u uw aangifte inkomstenbelasting uitbesteedt aan Alexandré of een andere intermediair kent u het hoogstwaarschijnlijk wel: elk jaar opnieuw verlangt de belastingdienst van u dat u uw  intermediair machtigt voor toegang tot de Vooraf Ingevulde Aangifte (VIA) en de Serviceberichten Aanslagen (SBA).   Gelukkig voor u en voor ons bestaat er vanaf  1 september 2021 de mogelijkheid tot het aanvragen van een doorlopende machtiging. Per belastingmiddel (VIA, SBA en SBT) dient u een aparte machtiging te verlenen aan uw intermediair. Als wij voor u ook de toeslagen verwerken dan dienen wij dus ook de machtiging voor de Service Berichten Toeslagen te ontvangen.  

Lees verder

Welkom Giovanni

Alexandré heeft tijdelijk een stagiaire ter ondersteuning en aanvulling van het fiscale team waartoe Mark Paalman en Cynthia Kiewiet-Wietsma behoren. Zijn naam is Giovanni en hieronder stelt hij zich aan u voor. 

Lees verder

Nieuwe logo staat live

Het is zover, ons nieuwe logo staat live.  Op onze website ziet u u verder wat dit betekent voor onze huisstijl qua kleur- en vormgebruik. 

Lees verder

Vorderingen verbouwing

De metamorfose van ons kantoor loopt op koers en de introductie van ons nieuwe logo is zeer nabij. Een logowand van kunststof vilt (gemaakt van gerecycled PET plastic) is hier onderdeel van. HIerbij alvast een inkijkje in ons nieuwe interieur. 

Lees verder

Verbouwing in volle gang

De metamorfose van ons ons kantoor is in volle gang. We hebben inmiddels nieuwe bekleding op een aantal wanden waar we zeer tevreden over zijn, maar sinds maandag 24 januari is de vloerbedekking verwijderd en ziet het kantoor er leeg en verlaten uit. Alle collega's werken tijdens de verbouwing op hun thuiswerkplek. Het kan gebeuren dat  we gedurende deze periode iets minder goed telefonisch bereikbaar zijn. Mocht u dit ervaren,  onze excuses hiervoor.  We hopen het allemaal zo snel mogelijk achter de rug te hebben zodat we binnen niet onafzienbare tijd ons nieuwe interieur aan u kunnen tonen. 

Lees verder

Dorine, gefeliciteerd met je jubileum!

Onze salarisspecialist Dorine, al weer 15 jaar staat  ze altijd klaar voor onze klanten en collega's met vragen over de salarisadministratie, loonstroken, pensioenen en personeelscontracten. Mede dankzij haar beschikken we nu over een HR expertisepunt waar u terecht kunt met alle vragen over personeelszaken, complexe kwesties over contracten en aanstellingen, maar ook voor advies bij contractverlenging of beëindiging.  Dorine, dank voor al je inzet en collegialiteit. 

Lees verder

HR expert in huis

Sinds kort beschikt Alexandré over een HR expertise punt voor advies, documenten en informatie (met een uitgebreide database aan alle benodigde overeenkomsten en documenten). U kunt bij ons terecht voor al uw vragen op het gebied van personeelsovereenkomsten, CAO’s en wet- en regelgeving. In de praktijk betekent dit dat wij de templates leveren van bijvoorbeeld arbeidscontracten, studie- en beëindigingsovereenkomsten maar ook advies geven als u een (complexe) HR vraag heeft. Stel, u krijgt te maken met een langdurig zieke werknemer terwijl de proeftijd nog niet voorbij is. Wat doet u dan? En wat zegt de wet hierover? Of u heeft een conflict met een medewerker en u weet niet hoe u dit contractueel tot een goed einde kunt brengen? Wij zoeken het voor u uit en maken hierbij gebruik van jurisprudentie en praktijkvoorbeelden.

Lees verder

UBO inschrijving bij KvK kan t/m 27 maart 2022

Bedrijven kunnen nog t/m 27 maart 2022 hun UBO registratie bij de KvK indienen. Het UBO register is onderdeel van Europese regelgeving en heeft als doel misbruik, als witwaspraktijken of terrorismefinanciering,  van het financiële systeem te voorkomen.  In Nederland ligt het beheer van het register bij de Kamer van Koophandel. Middels het register wil de overheid in kaart brengen wie er binnen een bedrijf verantwoordelijk is en wie de beslissingen neemt,  de zogenaamde UBO; Ultimate Beneficial Owner. Bedrijven en instanties kunnen in het register raadplegen met wie ze werkelijk zaken doen. 

Met overschrijding van de uiterlijke registratiedatum van 27 maart 2022 kunt u een flinke boete riskeren. Registreer de UBO's van uw organisatie dus op tijd. 

Lees verder

Belangrijkste wijzigingen bekostiging huisartsenzorg per 2022

Het nieuwe jaar is begonnen en zoals altijd brengt dit wijzigingen met zich mee in de bekostiging van de huisartsenzorg. Voor (1 januari) 2022 zijn er relatief weinig wijzigingen geweest. De enige verandering in de bekostiging die is doorgevoerd is de verruiming 'geïncludeerde inwoners postcodelijst achterstandsproblematiek' . Dit betekent dat met ingang van 2022 de regeling geen 1,5 miljoen inwoners includeert, maar naar ruim 1,61 miljoen inwoners wordt uitgebreid. De NZa is voornemens deze rangorde van postcodelijst met ingang van 2023 opnieuw te herijken. 

Lees verder

Overnamekandidaat gezocht voor grote huisartsenpraktijk in Zuid Holland

Voor een huisarts uit ons netwerk zijn wij op zoek naar een overnamekandidaat van zijn praktijk (5.000 patiënten)  in Zuid-Holland.  Het is mogelijk om de praktijk samen met een andere huisarts over te nemen.  

Lees verder

Mis nooit zorgnieuws!

Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.