Kennis voor de zorgbranche om sterker te worden door financiële automatisering en innovatieve administratievoering.

Blijf op de hoogte

Fiscale regelingen noodpakket uitgebreid

Het noodpakket met fiscale regelingen wordt uitgebreid met een verhoging van de vrije ruimte binnen de werkkostenregeling. Het betreft hier een tijdelijke (2020) en éénmalige verhoging van 1,7 % naar 3 % (over het eerste deel van de loonsom tot 400.000 euro. Boven die loonsom van 400.000 euro geldt een onbelaste vergoeding tot 1,2%).  Binnen de vrije ruimte kunnen werkgevers hun werknemers onbelast vergoedingen geven. Doorgaans vallen hier kerstpakketten onder en bedrijfsuitjes. In deze crisistijd zullen er echter ook regelmatig boeketten of andere attenties onder vallen ter morele ondersteuning van werknemers. Lees meer over alle andere regelingen voor ondernemers op onze noodpakket pagina

Lees verder

Het effect van de coronacrisis op pensioenfondsen voor tandartsen

“Pensioenfondsen maken dramatische val”. Zo luidde de titel van het artikel dat  Trouw op 1 april publiceerde. Dat we midden in een crisis zitten moge duidelijk zijn. Dat het onvermijdelijk is dat de gevolgen van COVID-19 ook op lange termijn te zien zullen zijn, ook. Een van de financiële velden waarin de klap voor tandartsen voelbaar kan zijn, is het pensioen. Hoe groot de impact op de pensioenfondsen van tandartsen kan zijn, schetsen we in dit artikel.

Lees verder

'Uitbreiding noodpakket nodig voor MKB'

MKB voorzitter Jacco Vonhof spreekt zich uit over een extra steunronde van het kabinet voor ondernemers om de coronacrisis te kunnen overleven. Lees meer. 

Lees verder

Tandartsen per 20 april weer open voor reguliere behandelingen

Per 20 april willen tandartsen en orthodontisten reguliere behandelingen weer hervatten. Die zullen echter alleen plaats vinden onder strikte voorwaarden. Dit betekent alleen behandelingen aan niet-coronapatiënten. Patiënten die in de laatste 2 weken ziek zijn geweest door het Corona virus of die zieke huisgenoten hebben dienen afspraken te annuleren. Lees meer.

Lees verder

De impact van de coronacrisis op het pensioen van huisartsen

“De coronacrisis stort pensioenfondsen in een vrije val”. Zo luidde de titel van het artikel dat Trouw op 16 maart publiceerde. Dat we midden in een crisis zitten moge duidelijk zijn. Dat het onvermijdelijk is dat de gevolgen van COVID-19 ook op lange termijn te zien zullen zijn, ook. Eén van de financiële velden waarin de klap voor huisartsen voelbaar kan zijn, is het pensioen. Hoe groot de impact op de pensioenfondsen van huisartsen kan zijn, schetsen we in dit artikel.

Lees verder

Koppeling Exquise en Exact Online; efficiënt werken voor tandartsen

Veel tandartsen maken gebruik van Exquise. Een online omgeving voor verwerking van patiënt- en declaratiegegevens. Om de financiële administratie voor deze klantgroep zo efficiënt mogelijk in te richten verwerken wij deze  declaratiegegevens automatisch in de boekhouding; sneller werken, minder kosten, beter inzicht in debiteurenbeheer. Zo heeft u als zorgverlener meer tijd voor uw patiënten en meer zicht op uw financiële organisatie.

Lees verder

Zorgverleners ontvangen compensatie van zorgverzekeraars

Tandartsen, mondhygiënisten, tandprothetici, fysiotherapeuten; allemaal zorgverleners die door de coronacrisis hun omzet flink hebben zien dalen. Voor deze beroepsgroepen hebben zorgverzekeraars een financiële compensatieregeling in het leven geroepen. Zij vergoeden de terugval in verdiensten en baseren deze op een percentage van de omzet. De vergoeding wordt vanaf mei met terugwerkende kracht tot maart uitgekeerd. Lees hierover ook de brief van Zorgverzekeraars Nederland (ZN) aan de 'branche- en beroepsorganisatie in het zorgveld.'

Lees verder

4 tips die geld opleveren bij overdracht van uw huisartsenpraktijk

U overweegt uw huisartsenpraktijk over te dragen? Lees onze 4 tips en profiteer van o.a. fiscale regelgeving die u onderaan de streep geld opleveren of besparen.

Lees verder

Telefonische bereikbaarheid t/m 28 april

Beste klant, relatie, in verband met de overheidsinstructie om zo veel mogelijk thuis te werken, zijn wij de komende weken (in ieder geval t/ 28 april) telefonisch minder goed bereikbaar. Alle medewerkers hebben een thuiswerkplek en zijn per email bereikbaar. Wij hopen onze werkzaamheden in deze situatie zo goed mogelijk voort te zetten. Mocht u toch enige hinder ondervinden, dan excuseren wij ons voor het ongemak. In ieder geval kunt u ons bereiken op de volgende emailadressen; Support@alex-andre.nl en info@alex-andre.nl

Lees verder

Rol praktijkmanager zo belangrijk, juist ook in deze tijd.

Als huisarts staat het goed uitvoeren van uw taken en met name de juiste zorg bieden aan uw patiënten bij u hoog in het vaandel. Voor veel huisartsen zijn ‘bijzaken’ als het managen van het personeel, uitvoeren van administratie en het inkopen en beheren van benodigde middelen een blok aan het been.

Het managen van een huisartsenpraktijk is ook een vak op zich. Een aantal jaar geleden gaven veel huisartsen aan dat zij hier veel tijd aan kwijt zijn. Uit onderzoek van Mednet bleek dat 25% van de huisartsen 40% meer werkt dan de afgesproken uren. Deze vele overuren zijn volgens hen met name te wijten aan extra uren voor praktijkmanagement. U begrijpt dat dit heel veel vraagt van een huisarts. Zo gaf 12% van de huisartsen in het onderzoek aan ‘voortdurend oververmoeid’ te zijn. Uit een ander onderzoek waren de cijfers veel heftiger. Maar liefst 70% had klachten van overspannenheid en 80% constateerde deze klachten bij collega’s.

Lees verder

Mis nooit zorgnieuws!

Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.