De corona steunmaatregel met betrekking tot het bijzonder uitstel van betaling loopt tot 1 oktober 2021. Dit betekent dat iedereen die gebruik heeft gemaakt van deze regeling vanaf 1 oktober 2021 weer moet voldoen aan alle nieuwe betalingsverplichtingen. Ook belastingaanslagen met een uiterste betaaldatum op of na 1 oktober moeten weer betaald worden. De uiterste betaaldatum staat altijd op een belastingaanslag. Als er na 1 oktober 2021 niet betaald wordt kan dit gevolgen hebben voor de betalingsregeling. Mocht het nog steeds lastig zijn te betalen dan kunt u het beste contact opnamen met de Belastingdienst, mogelijk valt er dan nog uitstel of een betalingsregeling af te spreken.
Lees verder- Robert-Jan Klumper
- 9-9-21 10:27
- 1 minuut
- Robert-Jan Klumper
- 26-8-21 14:54
- 1 minuut
Als financieel adviseur en administrateur zijn wij altijd op zoek naar mogelijkheden om te automatiseren, efficiënter te werken en geld te besparen voor onze klanten. Wij bieden zelf digitale oplossingen, maar maken ook gebruik van de expertise van andere partijen. Zo gebruiken wij voor ons eigen debiteurenbeheer de oplossing van Payt, maar ook voor onze klanten in de mondzorg bieden zij een mooie oplossing. Tijdens het debiteurenbeheer houdt de praktijkhouder zelf de controle, zo ontvangt u bijvoorbeeld uitbetalingen rechtstreeks op uw eigen bankrekening. Het is een geautomatiseerde manier van werken waarbij u de volledige declaratie zelf kunt beheren, zowel voor de verzekerde als niet verzekerde zorg.
Lees verder- Irena Koetsier
- 17-8-21 16:07
- 1 minuut
Huisartsen kunnen nog tot 31 augustus 2021 aan pensioenfonds SPH kenbaar maken dat ze met 60 jaar met (deeltijd)pensioen willen. Na die datum gaat nieuwe regeling in. Lees ons blog over de nieuwe regeling van het SPH.
Lees verder- Irena Koetsier
- 16-8-21 14:54
- 1 minuut
Voor veel van onze klanten doen wij de salarisadministratie. Hierbij maken wij gebruik van de salaris app van Salariszaken (Nmbrs). Sommige klanten maken in deze online omgeving ook gebruik van de HRM module. Bijvoorbeeld voor verlofregistratie of contract archivering. Deze HRM module beschikt nu over nieuwe functionaliteiten zoals een koppeling met sjabloondocumenten en de mogelijkheid tot het zetten van ‘digitale handtekeningen’ bij personeelscontracten/documenten.
Lees verder- Irena Koetsier
- 29-6-21 11:58
- 1 minuut
Voor veel van onze klanten doen wij de salarisadministratie. Onderdeel van deze salariswerkzaamheden is de aangifte van de PFZW pensioenafdracht op de loonstroken. Recentelijk ontvingen wij van PFZW het bericht dat het fonds per 2022 de voorschotpremie afschaft. Deze voorschotpremie, met vooruitbetalen en verrekenen, gaf onvoldoende inzage waardoor factuurcontrole vaak lastig is. Om die reden heeft PFZW besloten de voorschotpremie af te schaffen en ontvangen werkgevers met werknemers die aangesloten zijn bij het pensioenfonds PFZW vanaf 2022 de PFZW nota alleen nog achteraf.
Lees verder- Irena Koetsier
- 10-5-21 14:14
- 1 minuut
Per 1 juli 2021 geldt er een nieuw wettelijk (bruto) minimumloon van € 1.701 per maand (afhankelijk van de sector en CAO heeft dit loon betrekking op een werkweek van 36, 38 of 40 uur). Deze normering betreft werknemers van 21 jaar of ouder. De verhoging per 1 juli bedraagt + 0,96% ten opzichte van het oude minimumloon. Het ministerie SZW stelt 2 keer per jaar dit minimumloon bij en publiceert de wijziging in de staatscourant. Werknemers onder de 21 jaar krijgen een percentage van dit minimumloon waarvan u de staffel ook in de staatscourant vindt.
Lees verder- Cynthia Kiewiet
- 1-2-21 15:42
- 1 minuut
Waar de apothekersorganisatie KNMP in 2019 hoopte op een eenmalige uitschieter (de medicijntekorten waren toen verdubbeld ten opzichte van 2018), bleek dit helaas niet het geval. Ook in 2020 was er weer een groot medicijntekort. In 2020 konden 1480 soorten medicijnen niet worden geleverd (in 2019 waren dat er 1492).
Lees verder- Irena Koetsier
- 1-1-21 7:30
- 1 minuut
Een nieuw jaar betekent ook weer dat er wijzigingen plaats vinden in de bekostiging van de huisartsenzorg. Als u gebruik maakt van onze boekhoudkoppeling tussen Medicom en uw boekhoudpakket betekent dit dat u de nieuwe verrichtingen in Medicom (voorbeelden hiervan zijn 'vaccinatie op eigen verzoek' en 'informatieverstrekking') dient te koppelen aan de juiste grootboekcodes van uw boekhoudkpakket, zodat ze goed meekomen bij een conversie naar de boekhouding. Overigens geldt dit ook voor de nieuwe inschrijftarieven.
Lees verder- Cynthia Kiewiet
- 30-12-20 14:23
- 2 minuten
Een nieuw jaar betekent vaak nieuwe regelgeving, of in ieder geval aangepaste regelgeving. In deze blog zetten we de belangrijkste wijzigingen, voor u als zorgverlener/ondernemer, per 1 januari 2021 op een rij.
Lees verder- Irena Koetsier
- 22-12-20 11:01
- 1 minuut
Vanaf donderdag 24 december t/m vrijdag 1 januari zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Per mail zijn wij wel bereikbaar (met uitzondering van de feestdagen en de weekenden). Bij algemene vragen kunt u mailen naar info@alex-andre.nl, bij hulpvragen kunt u mailen naar support@alex-andre.nl of naar uw betreffende contactpersoon. Vanwege beperkte personeelsbezetting kan een reactie op uw vraag iets langer op zich laten wachten. Vanaf maandag 4 januari zijn wij elke dag weer telefonisch bereikbaar (met uitzondering van de vrijdag, dan werken alle medewerkers thuis i.v.m. de coronamaatregelen en kunt u hen bereiken op de bovenstaande emailadressen).
Lees verderMis nooit zorgnieuws!
Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.