Bent u al op de hoogte van de verplichting om de CO2-uitstoot van uw werknemers bij te houden? Vanaf 1 juli 2024 zijn werkgevers met honderd werknemers of meer verplicht om woon-werkverkeer en zakelijke ritten te registreren. Deze registratieplicht maakt deel uit van een breder pakket aan klimaatregelen van het demissionaire kabinet.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 19-mrt-2024 11:06:04
- 2 minuten
- Abia de Grauw
- 12-mrt-2024 11:45:45
- 3 minuten
Alle bedrijven krijgen er wel eens mee te maken: een zieke werknemer. Waar moet u als werkgever allemaal rekening mee houden en welke stappen moeten worden ondernomen? Dat vertellen we u in deze blog! We hebben alle stappen van het eerste ziektejaar van een werknemer voor u op een rijtje gezet.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 15-feb-2024 17:05:56
- 2 minuten
Zorginstellingen en praktijken zien hun winst verdampen door de toenemende kosten voor personeel. Dit is voornamelijk te wijten aan de inhuur van ‘dure’ uitzendkrachten en zzp'ers tijdens perioden van personeelstekorten. Het inhuren van extern personeel is aanzienlijk duurder dan het hebben van vast personeel in dienst. Om de kosten binnen de perken te houden is het nodig om op zoek te gaan naar mogelijkheden om te besparen.
Lees verder- Mark Paalman
- 11-dec-2023 12:15:19
- 1 minuut
Bij een stichting met meerdere tandartsenpraktijken in Den Haag zijn we met een uitdagend project bezig. Bij dit project werken we aan twee onderliggende vragen, namelijk: de financiële administratie van onze klant optimaliseren en het tijdelijk vervangen van het hoofd administratie. Door een vrij intensieve betrokkenheid en samenwerking zijn we naadloos geïntegreerd in het bestaande team en hebben de dagelijkse operationele taken goed kunnen overnemen.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 31-okt-2023 14:55:48
- 2 minuten
Het overstappen van een boekhouder of administratiekantoor kan een grote beslissing zijn als bedrijfseigenaar of praktijkhouder. Het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn en de juiste stappen te nemen om een soepele overgang te garanderen. In deze blogpost worden vier aandachtspunten besproken die u in gedachten moet houden bij de keuze om over te stappen.
Lees verder- Mark Paalman
- 31-okt-2023 14:45:46
- 2 minuten
Payt biedt een geautomatiseerde oplossing voor debiteurenbeheer in de mondzorg, waardoor u snel en kostenefficiënt kunt werken. Als u als tandartspraktijk gebruikmaakt van het automatiseringsprogramma Exquise Next Generation, is er een directe koppeling mogelijk met het debiteurenprogramma Payt. Voor Exquise Classic kunt u eenvoudig bestanden exporteren, waarna al uw facturen, herinneringen, aanmaningen, betalingsregelingen en andere digitale communicatie vanuit Payt rechtstreeks worden verzonden naar zorgverzekeraars en patiënten.
Lees verder- Cynthia Kiewiet
- 19-sep-2023 13:16:21
- 2 minuten
De kosten van huisartsen en tandartsen zijn de afgelopen jaren enorm gestegen. Niet alleen de inhuur van waarnemers en zzp'ers, maar ook ICT en huisvestingskosten drukken zwaar op de budgetten van praktijkhouders. Hoewel er voor 2024 een prijsindexatie is aangekondigd door de NZa, rijst de vraag of deze verhoging wel voldoende zal zijn om de stijgende kosten te dekken. In deze blogpost gaan we dieper in op dit onderwerp en geven we besparingstips voor praktijkhoudende huisartsen en tandartsen.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 11-sep-2023 12:27:19
- 1 minuut
Als praktijkhouder van een huisartsen-, tandartsen- of apothekerspraktijk is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de verplichtingen omtrent energiebesparing. Niet alleen draagt dit bij aan een duurzamere wereld, maar het kan ook aanzienlijke kostenbesparingen opleveren voor uw praktijk. Gelukkig is er een handige tool beschikbaar die u hierbij kan helpen: de Wetchecker Energiebesparing.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 25-jul-2023 15:31:55
- 3 minuten
Overweegt u om te stoppen met uw praktijk? Het is een grote beslissing die veel huisartsen en tandartsen op een bepaald punt in hun carrière nemen. Misschien nadert u de pensioengerechtigde leeftijd, voelt u zich uitgeput of wilt u gewoon meer tijd hebben voor andere interesses en activiteiten. Wat uw redenen om te stoppen ook zijn, het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn over de fiscale en financiële aandachtspunten bij het stoppen van uw praktijk. We zetten ze in deze blog voor u op een rij.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 26-jun-2023 10:36:27
- 2 minuten
Als u verantwoordelijk bent voor het verwerken van declaraties van werknemers, dan weet u dat dit een tijdrovende en soms ingewikkelde klus kan zijn. Daarbij is het belangrijk om de wettelijke regels in acht te nemen bij het declareren van bonnetjes. Gelukkig zijn er diverse programma's die u hierbij kunnen helpen. Voor onze salarisadministratie gebruiken wij daarvoor Nmbrs van Salariszaken.
Lees verderMis nooit zorgnieuws!
Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.