Kennis voor de zorgbranche om sterker te worden door financiële automatisering en innovatieve administratievoering.

Blijf op de hoogte

Blogserie nieuwe pensioenwet deel 3: Een vooruitzicht op de premiegelden

Deel drie van de blogserie over de nieuwe pensioenwet biedt een vooruitzicht op de nieuwe pensioengelden. Lees hier alles wat u moet weten over de pensioenpremies. 

Lees verder

Blogserie nieuwe pensioenwet deel 2: De basis van het Nederlandse pensioenstelsel

In deze blog zullen we enkele belangrijke pijlers van ons pensioenstelsel onder de loep nemen. Door inzicht te krijgen in deze elementen kunnen werkgevers zich beter voorbereiden op de aanstaande veranderingen. 

Lees verder

Blogserie nieuwe pensioenwet deel 1: De veranderingen in de nieuwe pensioenwet in het kort

Sinds 1 juli 2023 is de Wet Toekomst Pensioenen in werking getreden. In deze wet zijn afspraken vastgelegd over de vernieuwingen die ons pensioenstelsel zal ondergaan. In deze serie van acht blogs nemen wij u mee in welke veranderingen u kunt verwachten. 

Lees verder

Actieve handhaving op schijnzelfstandigheid: wat betekent dit voor u?

Schijnzelfstandigheid zorgt ervoor dat werkgevers minder premies en belastingen betalen, maar het betekent ook dat een zzp'er geen/minder bescherming bij ziekte of ontslag krijgt. In deze blog vertellen we waar u als zzp'er of als werkgever op moet letten! 

Lees verder

Alexandré Finance is NOAB-gecertificeerd!

Alexandré Finance is sinds april 2024 NOAB gecertificeerd. Na een kwalificatieonderzoek is het lidmaatschap toegekend en mogen wij het NOAB keurmerk dragen. Wat betekent dit voor u? Lees dan snel verder.

Lees verder

Rapportageverplichting CO2 uitstoot werkgebonden personenmobiliteit

Bent u al op de hoogte van de verplichting om de CO2-uitstoot van uw werknemers bij te houden? Vanaf 1 juli 2024 zijn werkgevers met honderd werknemers of meer verplicht om woon-werkverkeer en zakelijke ritten te registreren. Deze registratieplicht maakt deel uit van een breder pakket aan klimaatregelen van het demissionaire kabinet.

Lees verder

Uw werknemer meldt zich ziek. Wat nu?

Alle bedrijven krijgen er wel eens mee te maken: een zieke werknemer. Waar moet u als werkgever allemaal rekening mee houden en welke stappen moeten worden ondernomen? Dat vertellen we u in deze blog! We hebben alle stappen van het eerste ziektejaar van een werknemer voor u op een rijtje gezet.

Lees verder

Personeelskosten aan zzp'ers steeds hoger

Zorginstellingen en praktijken zien hun winst verdampen door de toenemende kosten voor personeel. Dit is voornamelijk te wijten aan de inhuur van ‘dure’ uitzendkrachten en zzp'ers tijdens perioden van personeelstekorten. Het inhuren van extern personeel is aanzienlijk duurder dan het hebben van vast personeel in dienst. Om de kosten binnen de perken te houden is het nodig om op zoek te gaan naar mogelijkheden om te besparen.

Lees verder

Advies en automatisering tandartsenpraktijk

Bij een stichting met meerdere tandartsenpraktijken in  Den Haag zijn we met een uitdagend project bezig. Bij dit project werken we aan twee onderliggende vragen, namelijk: de financiële administratie van onze klant optimaliseren en het tijdelijk vervangen van het hoofd administratie. Door een vrij intensieve betrokkenheid en samenwerking zijn we naadloos geïntegreerd in het bestaande team en hebben de dagelijkse operationele taken goed kunnen overnemen.

Lees verder

Veranderen van boekhouder of accountant: Vier aandachtspunten.

Het overstappen van een boekhouder of administratiekantoor kan een grote beslissing zijn als bedrijfseigenaar of praktijkhouder. Het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn en de juiste stappen te nemen om een soepele overgang te garanderen. In deze blogpost worden vier aandachtspunten besproken die u in gedachten moet houden bij de keuze om over te stappen.

Lees verder

Mis nooit zorgnieuws!

Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.