In deze blog zullen we enkele belangrijke pijlers van ons pensioenstelsel onder de loep nemen. Door inzicht te krijgen in deze elementen kunnen werkgevers zich beter voorbereiden op de aanstaande veranderingen.
Lees verder- Abia de Grauw
- 30-mei-2024 15:18:33
- 3 minuten
- Abia de Grauw
- 23-mei-2024 13:41:24
- 2 minuten
Sinds 1 juli 2023 is de Wet Toekomst Pensioenen in werking getreden. In deze wet zijn afspraken vastgelegd over de vernieuwingen die ons pensioenstelsel zal ondergaan. In deze serie van acht blogs nemen wij u mee in welke veranderingen u kunt verwachten.
Lees verder- Abia de Grauw
- 16-mei-2024 9:10:35
- 2 minuten
Schijnzelfstandigheid zorgt ervoor dat werkgevers minder premies en belastingen betalen, maar het betekent ook dat een zzp'er geen/minder bescherming bij ziekte of ontslag krijgt. In deze blog vertellen we waar u als zzp'er of als werkgever op moet letten!
Lees verder- Eline Rook
- 30-apr-2024 11:19:01
- 1 minuut
Alexandré Finance is sinds april 2024 NOAB gecertificeerd. Na een kwalificatieonderzoek is het lidmaatschap toegekend en mogen wij het NOAB keurmerk dragen. Wat betekent dit voor u? Lees dan snel verder.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 19-mrt-2024 11:06:04
- 2 minuten
Bent u al op de hoogte van de verplichting om de CO2-uitstoot van uw werknemers bij te houden? Vanaf 1 juli 2024 zijn werkgevers met honderd werknemers of meer verplicht om woon-werkverkeer en zakelijke ritten te registreren. Deze registratieplicht maakt deel uit van een breder pakket aan klimaatregelen van het demissionaire kabinet.
Lees verder- Abia de Grauw
- 12-mrt-2024 11:45:45
- 3 minuten
Alle bedrijven krijgen er wel eens mee te maken: een zieke werknemer. Waar moet u als werkgever allemaal rekening mee houden en welke stappen moeten worden ondernomen? Dat vertellen we u in deze blog! We hebben alle stappen van het eerste ziektejaar van een werknemer voor u op een rijtje gezet.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 15-feb-2024 17:05:56
- 2 minuten
Zorginstellingen en praktijken zien hun winst verdampen door de toenemende kosten voor personeel. Dit is voornamelijk te wijten aan de inhuur van ‘dure’ uitzendkrachten en zzp'ers tijdens perioden van personeelstekorten. Het inhuren van extern personeel is aanzienlijk duurder dan het hebben van vast personeel in dienst. Om de kosten binnen de perken te houden is het nodig om op zoek te gaan naar mogelijkheden om te besparen.
Lees verder- Mark Paalman
- 11-dec-2023 12:15:19
- 1 minuut
Bij een stichting met meerdere tandartsenpraktijken in Den Haag zijn we met een uitdagend project bezig. Bij dit project werken we aan twee onderliggende vragen, namelijk: de financiële administratie van onze klant optimaliseren en het tijdelijk vervangen van het hoofd administratie. Door een vrij intensieve betrokkenheid en samenwerking zijn we naadloos geïntegreerd in het bestaande team en hebben de dagelijkse operationele taken goed kunnen overnemen.
Lees verder- Heidi Evenblij
- 31-okt-2023 14:55:48
- 2 minuten
Het overstappen van een boekhouder of administratiekantoor kan een grote beslissing zijn als bedrijfseigenaar of praktijkhouder. Het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn en de juiste stappen te nemen om een soepele overgang te garanderen. In deze blogpost worden vier aandachtspunten besproken die u in gedachten moet houden bij de keuze om over te stappen.
Lees verder- Mark Paalman
- 31-okt-2023 14:45:46
- 2 minuten
Payt biedt een geautomatiseerde oplossing voor debiteurenbeheer in de mondzorg, waardoor u snel en kostenefficiënt kunt werken. Als u als tandartspraktijk gebruikmaakt van het automatiseringsprogramma Exquise Next Generation, is er een directe koppeling mogelijk met het debiteurenprogramma Payt. Voor Exquise Classic kunt u eenvoudig bestanden exporteren, waarna al uw facturen, herinneringen, aanmaningen, betalingsregelingen en andere digitale communicatie vanuit Payt rechtstreeks worden verzonden naar zorgverzekeraars en patiënten.
Lees verderMis nooit zorgnieuws!
Schrijf u in om maandelijks onze updates te ontvangen.










